San Diego

4 mei 2018 - San Diego, California, Verenigde Staten

Wat ben ik blij dat ik San Diego heb opgenomen in mijn reisplan! San Diego ligt maar een 30 kilometer van de Mexicaanse grens af. De Spaanse invloeden zijn dan ook goed te zien in verschillende gedeeltes van de stad. Daarnaast heb je hier ook een heerlijk warm klimaat met heel veel bezienswaardigheden, stranden, musea, parken etc. Als je even de stad uitrijdt, kom je in mooie bergdorpen terecht en rij je dan nog een klein stukje door, dan ben je in de woestijn. Op onze route naar San Diego zijn we via Julian gereden. Hier hebben we de lekkerste appeltaart van Amerika gegeten. Het was ook echt lekker. Wat niet lekker was, was het weer. Het regende en het was super mistig. Niet zo prettig op bergwegen... Maar het stukje appeltaart was het helemaal waard!

Ideaal zou het zijn als je voor een paar weken een huis huurt en alles op je gemak bekijkt EN dat combineert met een strandvakantie. Wij hadden hier maar 3 dagen. We zijn begonnen in de Downtown met Horton Plaza en Gaslamp quarter. De volgende dag hebben we de USS Midway bezocht. Hicham en Kerim vonden dit super geweldig (jongens blijven toch jongens...). Daarna zijn we naar de Seaport Village gegaan waar we ook hebben gegeten. De beste burgers en friet ooit!

Onze laatste dag zijn we begonnen in het Balboa Park. Wat hebben deze mensen toch geluk. Zo´n mooie park, die ze gewoon gratis kunnen bezoeken :-) Hierna zijn we naar de Old Town gegaan. Kei gezellig. Je hebt een "blanke" gedeelte en een "Mexicaanse" gedeelte. Beide gedeeltes zijn leuk en fotogeniek. Toen wij er waren, was er ook nog een festival gaande met live authentiek Mexicaanse muziek. Heerlijk om naar te luisteren op een bankje in de zon. En als kers op de taart was er ook nog een show met oude Amerikaanse auto's.

En toen werd het weer avond... We hebben tv gekeken in onze kamer er verder vooral uitgerust. De dag erop zouden we uitchecken en wegrijden naar La.