Bijkomen op Phuket

27 januari 2023 - Koh Phi Phi, Thailand

Elke dag vroeg uit de veren, want ben niet zoveel kilometers gevlogen om te slapen! Ook al zijn we net aangekomen, ik wil meteen op pad. Maar eerst moet er natuurlijk ontbeten worden. Die is heel uitgebreid. Ook enorm veel keuze kwa oosters of westers. Je hoeft niet om te komen van de honger in ieder geval😁. Ons hotel heeft een fijne shuttle service naar het strand en naar Patong centrum en daar hebben we gebruik van gemaakt. Binnen 15 minuten lagen we op een ligbed op Patong beach. Nu hou ik niet zo van drukte, maar het viel echt wel mee. Voor een paar euro's heb je gewoon twee ligbedden met een parasol en dan lekker vooraan. De hele dag door lopen vrouwen rond met menukaart borden. De eettentjes zien er redelijk schoon uit en een mango smoothie met pancake gaat er altijd wel in 😋. Die fruit shakes zijn echt niet normaal. En lekker exotisch fruit is hier natuurlijk de standaard. We eten elke dag mango, watermeloen, ananas en cocos

Toen weer terug naar het hotel. De zwembaden van het hotel zijn heel mooi. 4 zwembaden, nou nog even zwemmen dus en afkoelen. Want het stukje van wachten op de shuttle tot je weer in het hotel bent, zorgt ook voor oerverhitting. Het is hier wel 33 graden en je voelt dat we dicht bij de evenaar zijn. Felle zon!

Na het douchen zijn we gaan eten bij een eettent naast ons hotel. Het is halal, schoon, lekker en goedkoop. En met zeezicht, wat wil je nog meer?

Dan naar Patong centrum. Heel druk, chaotisch, nauwelijks een stoep om op te lopen. Overal wordt er geroepen om je aandacht te trekken. De eerste avond vond ik het niks aan. Misschien moest ik nog even wennen, maar de avonden erop hebben we ons prima vermaakt. Leuke cafetjes gevonden om te drinken en mensen te spotten. Er lopen aparte figuren rond hier. Heel veel oude westerse mannen met jonge Thaise meiden.

Ook hebben we goede massages gehad. Voor het geld hoef je het echt niet te laten. Voor een uur massage betaal je maar een tientje

De shuttle van ons hotel is erg fijn, maar je bent dan zo afhankelijk van hun tijden. Daarom hebben we besloten om een scooter te huren. Het was even wennen voor Hicham. Het was toch zo'n 21 jaar geleden dat hij er een heeft gereden. En je rijdt hier aan de linkerkant net als in Engeland. Maar na een paar rondjes ging het prima! En wat waren we blij ermee! Zoals gezegd, Patong beach is prima, maar je hebt zoveel mooie stranden en baaien hier op Phuket. We zijn maar Surin beach gegaan. Prachtig! Ook super mooi om te zien hoe lokale mensen hier wonen. Je hebt mooie viewpoints, olifanten, cafes met uitzicht. Op de terug weg zijn we bij een ervan gestopt. Wat een uitzicht. Natuurlijk is het dan wel wat prijziger, maar nog steeds prima!

Phuket en ons hotel The Nature Phuket zijn zeker aanraders. Je zou er makkelijk 2 weken kunnen blijven zonder je te vervelen. We zouden nog naar de Big Budha gaan, naar Kata gaan en naar Phuket Old Town, maar de stranden waren te mooi. Een goede reden om misschien nog eens terug te komen😉.

IMG-20230124-WA0026IMG-20230124-WA0023IMG-20230124-WA0022IMG-20230124-WA0025IMG-20230124-WA0015IMG-20230124-WA001420230124_18220220230124_16271220230124_15113220230124_11150720230124_14002120230124_15111120230122_16105520230124_140000