Terug naar Nederland

7 mei 2018 - Helmond, Nederland

Tja, dan zijn de twee weken zo weer voorbij en is het tijd om terug te gaan naar huis. Omdat we pas laat onze vlucht hadden, zijn we pas om 13.00 uur uitgecheckt. We hebben op ons gemak ontbeten, de koffers ingepakt, naar de supermarkt gegaan om lunch in te kopen en daarna nog even bij de haven rond gelopen.

De rit naar LA duurt normaal gesproken 2 uur en een kwartier.  Maar het verkeer rondom LA kan ontzettend vast komen te staan, dat hebben we een paar keer gemerkt. Om 17.30 uur moesten we de auto inleveren en uiteraard wilden we geen risico lopen. Beter op ons gemak en te vroeg daar zijn, dan dat we stressen en te laat komen. Het is tenslotte nog steeds vakantie...  Gelukkig viel het allemaal wel mee met het verkeer.

Om 16.30 uur hebben we de auto ingeleverd (met pijn in onze hart, want wat een vette auto was dat zeg!). De shuttle service naar de airport verliep ook soepel. De balie voor het inchecken van de koffers was ook al open en hey, helemaal geen rij, fijn!

De tijd doden was niet moeilijk. We hebben een beetje rondgelopen, onze avondeten gegeten, en daarna rustig gezeten en naar vliegtuigen gegeten...

Onze vliegtuig was een airbus van twee verdiepingen. Ongelooflijk dat zoiets in de lucht blijft hangen. Iedereen sliep meteen en voor dat we het wisten, waren we na 10,5 uur geland voor onze overstap in Londen. Van Londen naar Dusseldorf duurt de vlucht maar 1 uur. Snel zijn we door de douane gerold, onze koffers gepakt en daarna met de shuttle naar de parkeergarage gereden om onze auto op te halen.

Haha, nu komt de grap: na 2 weken een automaat gereden te hebben en dan ook nog zo'n groot wagen, wist Hicham even niet meer hoe hij met onze Ford Focusje moest rijden. Ook de autowegen waren raar. Maar 2 banen in plaats van 5 of 6...

Rond middernacht zijn we uiteindelijk aangekomen. Blij dat we er eindelijk zijn, maar ook gewoon blij dat we hier wonen. Hoe mooi we Amerika ook vinden, hier is de levenskwaliteit en standaard veel hoger. Het is leuk om er op vakantie te gaan, maar that's it!