Krabi Ao Nang

29 januari 2023 - Ao Nang, Thailand

Op naar Ao Nang Krabi voor onze komende 3 nachten of doen we er toch 5? Dat gaan we dalijk nog bedenken. Na een tocht van 2 uur (wel prima!) Zijn we aangekomen bij de haven van Krabi. Van hier uit gaan we met een transfer naar onze hotel in Ao Nang. Het is hier gelijk weer anders dan Phuket of Phi Phi. Waar Phuket modern en intwikkeld is, is Krabi authentieker, ook met prachtig natuur. De jungle voel je om je heen. En prachtige palmbossen en klifbergen. Ons hotel ziet er super netjes uit, mooi zwembad, schone ruime kamers en een goede ligging. Wehebben nogal wat vuile was verzameld eerst maar eens doe laten wassen. De was wassen, drogen en strijken ze hier voor maar 1 euro per kilo. Zo fijn! Zoals gezegd hebben we een hele fijne locatie, meteen naast de hoofdstraat. We vinden dan ook meteen een winkel voor de was. Op de hoofdstraat zijn er heel veel restaurants, bars, cafes, supermarkten en excursiebalies. Voor ieder wat wils. Bij een van de excursiebalies zie ik eigenlijk meteen leuke tours. Na een flinke onderhandeling verschillende activiteiten geboekt. Daarover de komende dagen meer. We lopen de hoofdstraat af en komen meteen aan het strand. Ao Nang heeft niet een speciale strand. Het is er oké  maar beter ga je naar Railay zegt iedereen hier en dat is dan ook wat we de volgende dag doen.

Na een super uitgebreide ontbijt lopen we naar het strand voor de taxiboten naar Railay. Binnen 20 minuten zijn we er en wow! Wat prachtig. Breed poederig zandstrand, golvende zee, prachtige kliffen. We hebben geluk dat het niet zonnig is vandaag want er is verder geen service met een ligbed en een parasol. We hebben er lekker gelegen en nog gezwommen in zee. Heerlijk! Toen dacht ik, laten we de boel hier eens verkennen. Er bleek in straatje te zijn met cafetjes en restaurants en als je daarna doorloopt kom je op smalle paden uit die je naar de andere kant brengen. Daar is ook een strand, meer een mangrove. Mooi om te zien. En oh ja heel grappig, onderweg weer heel veel aapjes gezien. Die lopen hier gewoon rond net als wij🙉.

Op de terugweg naar het straatje van Railay hebben we lekker geluncht. We zaten lekker in de schaduw want inmiddels scheen de zon weer. Ik dacht nog: oei nu kunnen we niet lang blijven op het strand. Nou, mijn voorspelling kwam uit maar niet door de zon. We lagen net weer een half uur op het strand toen de eerste druppels vielen. Mensen om ons heen in paniek gelijk naar de boten gegaan. Want als hard regent, dan is dat ook echt hard (Maar 10 minuten geregend uiteindelijk...)  We zijn maar terug gegaan naar ons hotel.

We liggen nu te chillen aan het zwembad van ons hotel. Heerlijk! Vanavond staat er niets op ons programma. Even ergens eten en drinken en dan wil ik ff op mijn kamer een filmpje kijken. Ook fijn!

We hebben trouwens besloten om hier 2 nachten langer te blijven en Khao Sok te annuleren.

IMG-20230129-WA0006IMG-20230129-WA0010IMG-20230129-WA000920230129_12213620230129_12215120230129_12214820230129_12222920230129_12221120230129_12230820230129_133251