Van Helmond naar Phuket

22 januari 2023 - Patong, Thailand

We zijn vrijdag wakker geworden toen het sneeuwde. Een gek idee om dan te beseffen dat we even later in een tropisch land zijn met 30 graden. Eerst maar eens op tijd op Schiphol geraken. Tijdens de zomervakantie waren er heel veel problemen met enorme wachtrijen bij de security. Ook liep het niet soepel met de bagage afhandelingen. Ondertussen heeft KLM ook in het najaar heel veel vluchten gecanceld... Ik was heel benieuwd of dit probleem in januari opgelost zou zijn.  In ieder geval hoefden wij geen bagage in te checken, want wij hebben onze super coole reisrugzakken bij ons en die gaan mee als handbagage.

Voor in het vliegtuig heb ik natuurlijk mijn boekjes gedownload op de Kindle app en uiteraard ook wel een serietje en film gedownload op Netflix. Lang leve mijn telefoon! 11 uur vliegen is natuurlijk ook wel heel erg lang. De laatste keer dat we zo lang vlogen was naar Los Angeles en dat was toen destijds wel te doen. Ben benieuwd of we dit nu ook zo gaan ervaren!

Thuis is alles netjes gepoetst en opgeruimd. De boodschappen zijn gedaan. Met hulp van oma en tante Medine zullen ze zeker niet verhongeren.  No worries, tot zo ver.

We arriveren netjes met de trein op tijd. Bij de KLM incheckbalie was het leeg. Ondanks dat ik ons thuis al ingecheckt had, wou ik toch nog even voor de zekerheid naar de balie. Maar goed ook! Ze kon onze ticket niet meer vinden, want die was gecancelled! Ik had de boardingpas al uitgeprint, maar het was dus gecancelled. Hoe dan?  Geen mail ontvangen, ook geen telefoon... ze hadden ons omgeboekt met een overstap in Dubai, maar daardoor zouden we de vlucht naar Phuket missen en zijn we de eerste overnachting kwijt. En wat als ik direct naar de gate was gelopen, dan was ik nog meer tijd kwijt. Dus ik weer flink protesteren. De aardige mevrouw aan de balie deed gelukkig echt haar best. Zij kon er ook niks aan doen, duscik weer dimmen🤭.  Uiteindelijk zijn we omgeboekt met een overstap in Munchen (die we maar net hebben gehaald). De vluchten gingen voor de rest heel soepel. Eenmaal in Bangkok konden we zo doorlopen naar onze volgende gate voor de vlucht naar Phuket. Die duurde maar een uurtje.

Met de taxi zijn we naar ons hotel gegaan. Onze eerste indruk van Phuket is meteen super. Het is hier heerlijk warm, schoon, de mensen zijn heel aardig en lachen veel, daar hou ik van! En zo veel groen, prachtige bomen, planten en bloemen die heerlijk ruiken.

Ons hotel bestaat uit 9 gebouwen, met heel veel zwembaden. Het zou ook geen straf zijn om de hele vakantie hier te blijven, maar dat doen we misschien over een paar jaar🙂.

Naast ons hotel zijn heel veel kraampjes waar je kan eten, restaurants, cafes, winkels etc. Tegenover meteen de zee. We hebben een plek gekozen met lekkere Thaise eten en die is meteen goed bevallen. Als het aan Hicham ligt, eten we nog alleen daar.

Dan is het bedtijd, tot later!

IMG-20230120-WA0031IMG-20230121-WA0001IMG-20230121-WA0016IMG-20230121-WA0013