Yosemite

29 april 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Na ongeveer 3 uur rijden kwamen we gisteren aan in yosemite national park. Men had me al gewaarschuwd dat het erg druk zou zijn in het weekend, maar dat het zoooo druk zou zijn...
Het vakantieseizoen is hier nog niets eens begonnen. Na lang zoeken, konden we eindelijk de auto parkeren.

Ik snap het eigenlijk wel. Wat een mooi natuur. Mooie weides, watervallen, bossen, meren en rivieren. We zijn begonnen bij het visitor centre, waar we ook een filmpje hebben gezien over de geschiedenis van het park. Daarna bekeken we het Indianendorpje. We hebben 3 wandelingen gedaan: bridelviel, lower fall en mirror lake. Om 19.00 uur reden we weg naar ons hotel.

De volgende dag zouden we terug gaan naar het park om de mist trail te lopen. Dat hebben we niet meer gedaan. We zijn zo moe van het reizen. Het is tenslotte vakantie. Ons hotel en diens omgeving is prachtig. Mooie, ruime kamer, tuinen en zitgelegenheden, binnenzwembad, enz. We hebben besloten om een rustdag te nemen hier.

Morgen hebben we een flinke rit van 6 uur naar het zuiden. Helaas moeten we Sequoia National Park ook overslaan vanwege winterse omstandigheden. Het wordt er erg koud en het zal sneeuwen... Wij gaan dan liever naar de woestijn, want we zijn klaar met de winter😎.

1. Aydin:
    30 april 2018