Van Helmond naar Los Angeles

20 april 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Wat een lange reisdag was dit zeg! Van Dusseldorf naar Londen verliep onze vlucht heel soepel. Binnen een uur waren we er al. London Heatrow is een grote mooie vluchthaven. We waren binnen gekomen op terminal 5, maar moesten door naar 3 met de bus. Je kunt alleen niet zomaar opstappen. We werden uitgebreid geinterviewd over de bedoeling van onze reis naar Amerika. Maar goed, ook dat verliep soepel en al gauw mochten we de bus nemen naar terminal 3. Daar hebben we rustig onze telefoons weer geladen en wat gegeten en gedronken, voordat we onze vlucht konden nemen. Wat zijn de Engelsen toch vriendelijk! Daar kunnen de Duitsers veel van leren.

De vlucht naar Los Angeles duurde zo'n 11 uur. Ons vliegtuig was confortabel met veel beenruimte. Qua eten en drinken hadden we ook niets te klagen. Regelmatig kwamen ze iets brengen ☺.

Eenmaal geland, konden we eindelijk weer onze benen strekken. Prettig om weer grond onder je voeten te voelen. Na de douane en het ophalen van de koffers zijn we naar de car rental shuttle gelopen. Een paar minuten later kwam het busje al aan. 15 minuten daarop konden we onze autokiezen: Nissan Murano van 2018  die nog maar 6000 km heeft gereden. Gloednieuw dus! En gelukkig ook nog eens met een navigatiesysteem...

Tja, dan begint je vakantie echt. De rit naar ons hotel duurde hiervandaan 45 minuten. Na het inchecken zijn we eerst naar een supermarkt gegaan om fruit en water te kopen. Daarna nog gegeten bij Wendy's. En toen zijn we moe en tevreden meteen in slaapgevallen.