Cowboys en Baywatch

22 april 2018 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Weer een geweldige dag gehad. We zijn om 09.00 uur vertokken van ons hotel. De wegen zijn nu al druk, ook al is het hier zondag. Lis Angeles is echt een autostad. Je ziet mensen niet lopen en al helemaal niet fietsen.
Via Mulholland Drive zijn we naar de Paeamount Ranch gereden. Hier werden de meeste Western films gemaakt. Hicham herkende al meteen een paar gebouwen. Heel leuk om hier rond te lopen en foto's te maken. Terwijl we hier koffie aan het drinken waren, hoorden we opeens een helikopter naderen. Een stuk verderop zagen we ook de politie, ambulance en de brandweer. Er was een ongeluk gebeurd (viel gelukkig reuze mee), maar men pakt hier alles groots aan. En over groot gesproken: iedereen rijdt hier in een grote auto. Fiat pandas heb je hier echt niet.

Hierna zijn we naar Malibu gereden. Zoveel stranden om uit te kiezen. Wij zijn uiteindelijk naar Zuma Beach gegaan, bekend van de Baywatch serie. Heerlijk een paar uur gelegen in de zon en met onze voeten in de oceaan. Die was super koud.

Tijd om te vertrekken naar het noorden. De wegen zijn heel mooi en zo ook het natuur. Jammer genoeg heel weinig rustplekken aan de weg en ook als je wil tanken moet je eerst een afslag nemen.

We zijn eerst in Santa Barbara gestopt. In de parkeergarage van een luxe hotel geparkeerd met allerlei dure auto's. Ik was wel even bang voor de parkeertarieven, maar wat blijkt: eerste 75 minuten gratis, daarna $1,50 per uur... in Helmond is dat wel even anders :-).
Dit is een mooi stadje met mooie stranden en een gezellige pier. Ik had salades gekocht in de supermarkt, die hebben we hier gegeten. Prachtig uitzicht op de oceaan en haven.

Na 70 minuten reden we weer aan. 2 uur rijden naar Morro Bay. Een klein toeristisch dorpje aan zee met veel visserij. Daarom ook gaan uiteten in een visrestaurantje. Zelfs Kerim heeft vis gegeten.

In het hotel heb ik nog de was gedaan en hebben we gebruik gemaakt van de spa. Kinderen lagen weer om 21.00 uur ye slapen.

Echt een fijne dag gehad dus!

1. Aydin:
    ohh leuk..zeliha..☺